Press "Enter" to skip to content

Kiek kainuoja slysti šonu? Pokalbis su Benediktu Čirba (Finterviu #2)

Paskutinį kartą atnaujinta spalio 2, 2019

Finterviu“ skyrelyje kalbiname įvairių prekinių žeklų vadovus, verslininkus, sportininkus ir kitus įdomius žmones siekdami išgirsti jų istorijas bei gauti reikšmingų finansinių įžvalgų ir patarimų mūsų skaitytojams.


Šonaslydis, kitaip dar vadinamas Driftingas (valdomas šoninis slydimas, japoniškai ドリフト Dorifuto), yra itin automylėtojų mėgstama automobilių sporto rūšis, tačiau ne kiekvienas autofanas turi galimybę ir išteklių šią autosporto šaką kultivuoti profesionaliai.

Viskas būtų kur kas paprasčiau, jei profesionaliam šonaslydžiui pakaktų tik automobilio ir kelių padangų komplektų, tačiau tai būtų tik maža detalė šioje dinamiškoje dėlionėje.

Šiandieną pas mus Finterviu vieši profesionalus šonaslydžio pilotas Benediktas Čirba. Kviečiame ir tave prisijungti prie jaukaus ir kupino adrenalino pokalbio.

  1. Benediktai, kaip prasidėjo tavo šonaslydžio kelias? Kokia buvo viso to pradžia?

Prasidėjo viskas, matomai nuo genų, nes tėtis Evaldas per savo sportinę karjerą yra išbandęs daug automobilių sporto disciplinų (slalomas, žiedas, rali–krosas, krosas, ralis). Daugelyje jų buvo čempionas ir prizininkas. Mamos kolekcijoje taip pat yra nemažai taurių iš slalomo bei mėgėjų ralio varžybų.

Pirmieji bandymai slysti, aišku buvo dviračiu, motoroleriu, vėliau motociklu. Visada jutau adrenalino alkį, visada knietėjo „pagazuoti“, tad tėvams pritarus, kartu su broliu, pradėjom dalyvauti slalomo varžybose. Kadangi sekėsi gerai,- natūraliai gimė noras palėkti rimčiau. Man užsiminus apie norą pabandyti važiuoti ralyje, mama pasakė griežtą „ne“,- nepadėjo nei tėvo užtarimas.

  1. Ar galėtum įvardinti koks buvo tavo pirmasis šonaslydžiui paruoštas automobilis?

Norai niekur nedingo, o mano taupyklės turinys visgi leido pasidairyti tik pigesnių alternatyvų. Tad už kelis šimtus litų įsigijau išardytą BMW E30 su penkiais kibirais varžtų ir detalių. Krapštytis prie technikos man patiko visada, tuomet tarsi sustodavo laikas. Būdavo, net nustebdavau pravėręs duris į rytą. Taip ir gimė pirmasis mano drifto automobilis „Taksiukas“.

Pirmasis Benedikto Čirbos šonaslydžiui ruoštas automobilis „Taksiukas“.
„Tad už kelis šimtus litų įsigijau išardytą BMW E30 su penkiais kibirais varžtų ir detalių.“ – Benediktas Čirba.

Surinkau legalų gatvinį automobilį (su dokumentais, draudimais ir tech. apžiūra), kad galėčiau be baimės važinėti gatvėmis. Bet jau kūrimo procese buvo atlikti ir driftui reikalingi patobulinimai: dėl didesnio vairo pasukamumo buvo patobulintos priekines šakės, bei užvirintas galinio tilto reduktorius.

  1. Ar pamenate savo pirmąsias šonaslydžio varžybas? Kur jos vyko ir kaip jums sekėsi?

Niekada nepamiršiu savo pirmo rimto starto. Buvo 2013 metų rugsėjo mėnuo, kai draugas užsiminė apie Kaune, Urmo bazės kieme, organizuojamas Drifto varžybas… Žinojau, kad dalyvaus visi geriausi Lietuvos drifteriai. Nors slysti šonu jau pavykdavo visai smagiai, visgi tokio lygio renginys, rimta trasa ir ribotas arklių kiekis po kapotu (171 AG), vertė prakaituoti iš jaudulio.

Netvėriau džiaugsmu pirmose Drifto varžybose, kvalifikacijoje iškovojęs 15 vietą. Džiaugsmas peraugo į netramdomą jaudulį kai pirmoje TOP 16 kovoje gavau galimybę susikauti su 2012 metų drifto karaliumi Andriumi Vasiliausku. Aišku automobilių ir patirties skirtumas tuomet iškart viską sustatė į vietas.

Paskutines sezono varžybas Kačerginėje stebėjo ir visa mano šeima. „Nėriausi iš kailio“ bandydamas lygiuotis į dvigubai pranašesnę techniką pilotuojančius vyrus ir norėdamas nustebinti savo artimuosius. Po tų varžybų pagaliau sulaukiau ir mamos pritarimo. Tad 2014 metų sezonui jau turėjau galimybę susikonstruoti rimtesnį automobilį, taip pat BMW E30, bet jau su saugos lankais, su profesionaliu ratu pasukamumu ir BMW V8 varikliu su 286AG.

2014 metų sezonui ruoštas B. Čirbos BMW E30 V8 varikliu su 286AG.
Pirmoji Benedikto Čirbos pergalė buvo iškovota būtent su aukščiau paminėtu BMW E30 automobiliu V8 varikliu (2014m.).
  1. Kokia buvo daugiausia finansinių išteklių pareikalavusi tavo padaryta klaida trasoje (per visą karjerą)? Ar galėtum įvardinti sumą?

Turbūt reiktų pripažint, kad finansiškai labai skaudžių klaidų pavyko išvengti, bet keletą rimtesnių avarijų turėjom: Pirma rimtesnė avarija įvyko per renginį Kauno Žalgirio arenoje 2015 balandį, bandant susidraugauti su NISSAN S14. Nesuvaldęs automobilio atsitrenkiau į betoninius blokus. Reikėjo tiesinti bolido kėbulą, perdaryti kuro bako laikiklius ir visiškai pakeisti priekinę ir galinę pakabas.

B. Čirbos avarija įvyko Kauno Žalgirio arenoje 2015 balandį.
B. Čirbos avarija įvyko Kauno Žalgirio arenoje 2015 balandį.

Sekantis rimtesnis „blynas“ įvyko tuo pačiu bolidu 2017 metais Vengrijos GP varžybose (F1 trasoje). Po pasistatymo, lėkdamas dideliu greičiu, išslydau iš trasos į atitvarus apstatytus padangomis ir šieno rulonais. Postipriai sugedo dešinys šonas ir automobilio galas. Komandos pastangomis, per trumpą laiką bolidas buvo reanimuotas ir dar spėjom pasivaržyti poriniuose važiavimuose.

Avarija 2017 metais Vengrijos GP varžybose (F1 trasoje).
Avarija 2017 metais Vengrijos GP varžybose (F1 trasoje).
Avarija 2017 metais Vengrijos GP varžybose (F1 trasoje).

Drifto automobiliuose turinčiuose virš 500 arklio galių, praktiškai nebėra standartinių detalių, tad remontai niekada nebūna pigūs. Atstatymas varžybų metu, dėl laiko stokos, dažniausiai būna tik kosmetinis, o jau namuose automobilis visada kruopščiai tikrinamas, perrenkami ar keičiami pažeisti mazgai. Kiekvienas toks net ir nesmarkus „blynas“ vis vien visada išsivarto į 3–5 tūkstančius eurų.

  1. Kiek iš tiesų apytiksliai kainuoja pilnas vienas sezonas profesionalaus dirfto komandai? (dalyvio mokesčiai, padangos, kelionės, išlaidos, bolido paruošimas ir kt.)

2019 metų sezone kaunamės Lietuvos čempionate (5 etapai), Baltijos šalių čempionate (5 etapai) ir Europos drifto čempionate (6 etapai). Beveik trečdalį biudžeto išleidžiam padangoms (šiemet apie 400 vnt.). Toliau automobilio aptarnavimas, paruošimas varžyboms, kuras, kelionių išlaidos, mechanikų, medijos paslaugos. Preliminariai 2019 metų biudžetas sudarys apie 50–60 tūkstančių eurų.




  1. Kaip galima tapti jūsų rėmėjais ir, kiek toks malonumas atsieitų verslininkams?

Norintys prisidėti ir tapti komandos draugais, gali tai padaryti tiesiog užpildę formą, taip 2% savo pajamų mokesčio skirdami ne mokesčių inspekcijai, o mūsų paramai (red. past. – rekvizitus rėmimui rasite straipsnio pabaigoje). O kalbant apie verslą, tai mes visada stengiamės ieškoti abipusiai naudingų sprendimų, atstovaujant rėmėjo prekės ženklą, bei populiarinant jų produkciją ir/ar paslaugas. Bet kokia parama mums yra didžiulė paspirtis, tad esame be galo dėkingi visiems mūsų rėmėjams.

  1. Kokie yra didžiausi iššūkiai su kuriais susiduri šonaslydžio veikloje?

Nežinau ar teisinga vadinti tai iššūkiais, bet kita vertus,- išsikėlus ambicingus planus visi, rodos paprasti rūpesčiai, virsta mažais iššūkiais. Tai ir bendravimas su rėmėjais, komunikavimas su mechanikais, medija, automobilio aptarnavimas, teisingai sudėliota logistika.

Taip pat kaupiant patirtį visada yra iššūkis susitvarkyti su savo mintimis prieš varžybas, su didžiuliu jauduliu prieš startą. Jaučiu atsakomybę už šalį, rėmėjus, fanus ir visus mane stebinčius ir palaikančius.

Na ir paskutinis iššūkis man, tai surasti kuo daugiau laiko šeimai.

  1. Įvardink vieną savo svajonę arba siekį susijusį su šonaslydžiu?

Artimiausias mano siekis yra tapti Europos Drifto Čempionu. O didžiausia svajonė,- sudalyvauti Formula Drift varžybose (Amerikoje).

  1. Kaip galvoji, ar šonaslydis Lietuvoje išgyvena atgimimą? Turint omeny tavo ir kitų tautiečių pasiekimus bei ryškų jūsų visų indėlį į šonaslydžio kultūros Lietuvoje formavimą (Andrius Vasiliauskas, Kęstutis Kelpša, Gediminas Ivanauskas, Vygantas Rimkus).

Be jokios abejonės, Driftas Lietuvoje šiuo metu tikrai išgyvena tikrą pakilimą. Ir jeigu nemažą būrį sportininkų nuo dalyvavimo PRO lygoje dažnu atveju riboja biudžeto galimybės, tai į SEMI PRO varžybas renkasi tikrai gausus dalyvių būrys, o STREET lygoje kartais organizatoriai jau priversti net riboti dalyvių skaičių!!!

  1. Ar galėtum įvardinti top tris svarbiausius dalykus prieš išriedant į pirmąją savo šonaslydžio treniruotę?

  1. Turėti pakankamai tvarkingą automobilį, kuris galėtų skysti šonu;

  2. Nekelti sau didelių tikslų, o važiuoti su mintimi gerai praleisti laiką;

  3. Nebijoti pasikonsultuoti su profesionaliais drifto pilotais apie važiavimo techniką ir automobilį.


Tariame didelį AČIŪ Benediktui už skirtą laiką pokalbiui ir dedamą indėlį į Drifto kultūros formavimą tiek Lietuvoje, tiek Pasaulyje. Linkime sėkmingų startų ateityje vyksiančioje varžybose bei raginame skaitytojus skirti nieko nekainuojančią 2% paramą Benedikto atstovaujamam Ukmergės Automobilių sporto klubui.

Pasinaudok mūsų paprastu gidu: KAIP SKIRTI 2 PROC. PARAMĄ?

Benedikto šonaslydžio kovas gali sekti oficialiose jų Facebook bei Instagram paskyrose.

Rekvizitai rėmimui:
Ukmergės Automobilių sporto klubas
Radastų g. 20, Ukmergė, LT-20171
Tel. nr.: +370 656 73003
El p.: b.cirba@gmail.com
Įmonės kodas: 183240654
Atsisk. Sąsk. LT65 7044 0600 0217 4250
AB SEB Bankas

Viršelio nuotr. I. Galaune Photography

GALERIJA:

« 1 2 »

VIDEO: Benediktas Čirba / Drift Masters European championship 2019 Round 5 – Ferropolis