Press "Enter" to skip to content

Erdvės Geimeriams „Spacebar“ Įkūrėjas: „Mums svarbu mokyti ir suburti“ (Finterviu #3)

Paskutinį kartą atnaujinta: lapkričio 26, 2019

Vaizdo žaidimai yra milijardinis verslas, kuris stabiliai auga ir gyvuoja jau eilę metų. Šiuo metu JAV vaizdo žaidimų rinka yra įvertinta $19,72 milijardo JAV dolerių. Svarbu paminėti ir tai, kad pirmoji žaidėjų karta (gim. 1985-1990 metais) dabar užaugo turėdama didelę perkamąją galią. Vien JAV 2018-aisiais vartotojai išleido 43,3 milijardo JAV dolerių vaizdo žaidimams ir su jais susijusiems komponentams.

Nepaisant augančio kompiuterinių žaidimų populiarumo tarp vaikų, vaizdo žaidimų nebegalima laikyti vien tik vaikų žaidimais“. Buvo nustatyta, kad vaizdo žaidimai populiarėja ir tarp vyresnių. Jie renkasi šią veiklą, nes vertina tai kaip pramogą skatinančią protinį judrumą.

Siekdami išsiaiškinti vaizdo žaidimų (gaming) rinkos plonybes Lietuvoje, pokalbiui susitikome su erdvės geimeriams Spacebarįkūrėju Remigijumi Ziniu. Jis sutiko plačiau papasakoti apie kompiuterinių žaidimų rinką Lietuvoje bei kas paskatino jį įkurti erdvę-parduotuvę video žaidimų gerbėjams Vilniuje.

„Spacebar“ – kaip gimė šis pavadinimas? Kokia yra šio prekės ženklo susikūrimo istorija trumpai?

Ilgai svarstėme, koks pavadinimas galėtų būti patrauklus, turėtų kažkokį poveikį šiuolaikiniam geimeriui. Tuo pat metu pasirodė Cyberpunk 2077žaidimo pristatymas. Loved it! Tad orientavomės į post-utopian, modern, cosmic look pavadinimą kuris turėtų gilesnę prasmę. Galiausiai sujungėme kosmosą su baru ir gavome vieną iš svarbiausių klaviatūros klavišų – Spacebar“.

Kodėl manote, jog tokia vieta Lietuvos rinkai yra reikalinga?

Manau, kad jau išaugome iš video žaidimai tik vaikams“ mentaliteto. Apsilankęs Kelno Gamescom 2019 renginyje dar kartą įsitikinau, jog žaidėjų bendruomenė yra vis mažiau varžoma amžiaus. Tai yra hobis, o hobiui reikia ir susiburimo vietos. Todėl atsiradome mes.

„Spacebar“ įkūrėjas Remigijus Zinys

O kaip dėl konkurencijos? Juk šiuo metu Lietuvos rinkoje galima patogiai įsigyti įvairiausius komponentus kompiuteriui. Kuo jūs skiriatės?

Mūsų asortimentas yra skirtas tik geimeriams. Mes nesiekiame būti tais kurie muša“ į kasą visus elektrinius prietaisus iš eilės, tad neturime nei šaldytuvų, nei kavos aparatų. Mūsų tikslas yra ne marža ant prekės, o siekis, kad klientas gautų eksperto nuomonę ir patarimus išsirenkant teisingus komponentus vaizdo žaidimams. Mums svarbu mokyti ir suburti.

Kiek reikėjo pritraukti investicijų įgyvendinant tokį projektą Lietuvoje – ar galite įvardinti preliminarią sumą?

Daug. Kur kas daugiau nei planavome. Ir reikės dar. Tik norėčiau pabrėžti, jog rezultatas nepriklauso vien nuo investicijų dydžio. Vis tik didžiausia investicija buvo laikas ir aukštos kokybės produktų parinkimas, testavimas.




Koks iš tiesų yra Lietuvos geimeris? Ar galėtumėte nupasakoti jo profilį į kurį orientavotės kuriant „Spacebar“?

Lietuviškas geimeris neturi vienalytės personalijos. Įvardinčiau jį kaip draugišką geekyasmenybę, kuri domisi naujovėmis, tačiau jam nesvarbios nūdienų pop aktualijos. Verta paminėti, jog apskritai geimeriai yra bendruomeniški, kolektyviški ir palaikantys vieni kitus.

Kiek kainuoja pigiausia ir brangiausia prekės jūsų parduotuvėje?

Nuo 5 eurų iki daugiau nei 10 000 eurų. Pas mus galima nusipirkti termo pastos kompiuteriui, ar kilimėlį pelei. Galbūt dievini kažkurį žaidimą? Įsigyk raktų pakabuką su jo tematika!

Na, o už gerokai didesnes sumas galime surinkti visiškai individualų kompiuterį, kuris tarnaus daug metų ir bus puiki interjerto detalė. Taipogi vėliau siūlysime įsigyti net ir gaming thrones (red. past. motorizuota žaidimų sistema dar kitaip žinoma kaip 5D gaming) konceptus.

Ar planuojate organizuoti su kompiuteriniais žaidimais susijusius turnyrus? Arba jų tiesioginę transliaciją?

Be abejo! Neatskleisime kolkas visko iki galo, tačiau pas mus bus daug su žaidimais susijusios edukacijos ir aktualių dalykų. Sekite mūsų veiklą!

Kaip manote, ar tėvai turi griežtai riboti laiką kurį vaikai praleidžia žaisdami kompiuteriu? Ar žaidimai kompiuteriu yra lavinamoji veikla ar atvirkščiai – verčianti degraduoti?

Beabejo reikia riboti laiką. Be fizinės veiklos kiekvienas žinduolis naikina save. Sakyčiau vaikui reikėtų 2-3 valandų judėjimo kiekvienai žaidimo valandai atpirkti. Pamenu, vaikystėj gaudavau pylos dėl per ilgų žaidimo valandų. Buvau visiškai prilipęsprie kompiuterio. Tačiau, būtent vaizdo žaidimų dėka nuolatos gerinau savo anglų kalbos žinias, susiradau draugų, išmokau naudotis informacinėmis sistemomis daug greičiau nei tuomečiai mano bendraamžiai. Tad, kaip ir kiekvienas dalykas gyvenime – kompiuterinių žaidimų turi būti su saiku.

Lietuva yra nedidelė šalis, tačiau kupina įdomių žmonių. Ar Lietuva turi profesionalių geimerių?

Nustebsite, bet taip. Turime labai stiprių tiek merginų, tiek vaikinų LoL, PUBG ir CSGO scenose. Viena Lietuvos eSporto komanda turi beveik milijoną sekėjų visame pasaulyje. Mes augame sparčiai. Jaunoji karta labai greitai adaptuojasi, o prieiga prie spartaus interneto leidžia jiems treniruotis tarptautinėse rinkose, gerinti įgūdžius profesionaliai. Su tokia patirtimi įmanoma tapti žvaigždėmis, sulaukti rėmėjų dėmesio ir ne tik.




Kokia butu jūsų kaip profesionalo projekcija vaizdo žaidimų industrijai Lietuvoje ateinantiems 5 metams?

Ji augs. Lietuvoje apskritai daugelis kompanijų, kurios vysto ir kuria internetinius žaidimus samdo mūsų specialistus. Patys Lietuviai kuria neįtikėtinai sėkmingas vaizdo žaidimų kompanijas, tokias kaip Project Zero Deaths, Tag of Joy ir panašiai. Imkime renginį GameOn – Ridas Bušmanas sutraukia kasmet vis daugiau žmonių. Šis geimeriams skirtas renginys kasmet auga eksponentiškai: 4-8-16… tūkst. lankytojų kiekvienais metais.

Pavyzdys: Anksčiau žmonės dirbo daugiausiai fizinį darbą, 80proc. finansų buvo gamyboje ir tik apie 20proc. marketinge. Dabar – atvirkščiai. Anksčiau žmogus daugiausiai bendraudavo gyvai, dabar – virtualioje socialinėje erdvėje. O Pinigai? Buvo mainai, tada valiutos, dabar – kriptovaliutos arba Centrinių Bankų Virtualios Valiutos (CBDCs). Viskas keliasi į virtualią erdvę. Su hobiais irgi panašiai, tiesiog vis didesnė jų dalis nugula virtualioje erdvėje. Tai tiesiog technologinė evoliucija.

Kaip galvojate, ar įmanoma pragyventi Lietuvoje žaidžiant kompiuterinius žaidimus?

Vienetams – taip. Tačiau juk taip pat yra ir su tradicinėmis sporto šakomis. Galiausiai, apdovanoti būna tie, kurie sistemingai, ryžtingai ir su atsidavimu stengiasi būti geriausiais savo sferoje.

GG, guys!


Ačiū Remigijui už pokalbį! O tuos, kuriems geimingas yra iš tiesų hobis – kviečiame užsukti į būtent jums sukurtą erdvę-parduotuvę Spacebaresančią J. Kubiliaus g. 16a, Vilniuje.

PIRMIEJI TRYS KLIENTAI, KURIE ATVYKS IR ĮSIGYS BET KURĮ PRODUKTĄ SU SLAPTAŽODŽIU FINBLOGGAUS SPACEBAR MARŠKINĖLIUS DOVANŲ

Visas naujienas taip pat galite sekti jų oficialioje Facebook paskyroje

Erdvė Geimeriams Spacebar Vilniuje, J. Kubiliaus g. 16a
Erdvė Geimeriams Spacebar Vilniuje, J. Kubiliaus g. 16a
« 5 5 »

Comments are closed.