Press "Enter" to skip to content

Lemiantys darbo įgūdžiai 2020: Finansų, IT ir rinkodaros specialistams

Šiuo metu darbo rinkoje yra didelis poreikis darbuotojų, turinčių gilias žinias technologijų srityje, ir šis poreikis 2020-aisiais metais nemažės.

Būtent taip teigiama mokymosi platformos „Udemy“ pranešime pavadinimu „Workplace Learning Trends Report 2020“.  Platforma išanalizavo savo vartotojų duomenis siekiant nustatyti kurie įgūdžiai yra labiausiai vertinami IT, rinkodaros, pardavimų ir finansų srityse.

Pateikti duomenys rodo, jog tiems, kurie dirba marketingo ir finansų srityse, SQL (speciali kalba naudojama programuojant ir sukurta duomenims valdyti, angl. Structured Query Language) yra svarbiausias įgūdis kurį rekomenduotina įvaldyti 2020-aisiais. Be to, darbo paieškos milžinė Indeed skelbė, jog SQL kalbos išmanymas šiuo metu yra labiausiai paklausus technologinis įgūdis marketingo ir finansų specialistams.

Jennifer Juo, „Udemy“ turinio rinkodaros komandos vadovė teigė: „Bendra tendencija yra ta, kad organizacijos tampa vis labiau orientuotos į duomenis.“

Jūsų dėmesiui – populiariausi programinės įrangos inžinierių (IT), rinkodaros specialistų, pardavimų specialistų ir finansų specialistų įgūdžiai, kuriems darbdaviai skirs didžiausią dėmesį 2020 metais pagal mokymosi platformos „Udemy“ duomenis.

Svarbiausi įgūdžiai programinės įrangos inžinieriams 2020m.

  1. Python: Programavimo kalba, naudojama programinės įrangos kūrimui, infrastruktūros valdymui ir duomenų analizei.
  2. React: JavaScript bibliotekos (ang. JavaScript library) vartotojo sąsajoms kurti.
  3. Docker: Atvirojo kodo platforma, naudojama programinės įrangos paketams kurti.
  4. Java: Programavimo kalba ir kompiuterijos platforma.
  5. JavaScript: Programavimo kalba, visų pirma naudojama interaktyviam internetinio puslapio dizainui.

Svarbiausi įgūdžiai marketingo specialistams 2020m.

  1. Skaitmeninis marketingas: Produktų ir paslaugų reklamavimas per paieškos sistemas, internetines svetaines, socialinius tinklus ir mobiliųjų telefonų programėles.
  2. Python: Programavimo kalba, naudojama programinės įrangos kūrimui, infrastruktūros valdymui ir duomenų analizei.
  3. Internetinių svetainių vystymas: gebėjimas sukurti ir tobulinti svetainę ar aplikaciją.
  4. SQL: Programavimo kalba, įgalinanti vartotojus valdyti duomenų bazes.
  5. Google Ads: „Google“ sukurta internetinės reklamos platforma.

Svarbiausi įgūdžiai pardavimų specialistams 2020m.

  1. Iškalba: Bendravimo įgūdžiai, tokie kaip derybos, žinojimas kaip pasukti pokalbį viena ar kita linkme, naudojami verslo sandoriui palengvinti.
  2. Excel: „Microsoft“ sukurta programa, naudojama skaičiavimams, grafikams ir statistinei analizei.
  3. Lyderystė: Gebėjimas patarti ir palaikyti organizacijos narius.
  4. Internetinių svetainių vystymas: gebėjimas sukurti ir tobulinti svetainę ar aplikaciją.
  5. Viešas kalbėjimas: Gabėjimas pristatyti imonės produktus ar paslaugas auditorijoms.

Svarbiausi įgūdžiai finansų specialistams 2020m.

  1. Excel: „Microsoft“ sukurta programa, naudojama skaičiavimams, grafikams ir statistinei analizei.
  2. SQL: Programavimo kalba, įgalinanti vartotojus valdyti duomenų bazes.
  3. Finansų analizė: Naudojant įmonės finansinius duomenis įvertinti veiklos rezultatus ir pateikti rekomendacijas.
  4. Tableau: Duomenų vizualizacijos įrankis.
  5. Lyderystė: Gebėjimas patarti ir palaikyti organizacijos narius.

Finansų darbo rinkos mutacija

Automatika, robotai, adaptyvusis intelektas žaibišku greičiu tampa finansų komandos dalimi. To pasekoje, per ateinančius penkerius metus išnyks nuo 30 iki 50 procentų tradicinių pareigybių, įskaitant finansines.

Nors intelektualių mašinų antplūdis į finansinę operacijas nepakeis žmonių darbo jėgos, tačiau horizonte yra matomas svarbus lūžio taškas. Kai įprastos užduotys taps automatizuotos, finansų profesionalai bus išlaisvinti ir sutelkti į labiau lemiančių sprendimų priėmimo reikalaujančias veiklas. Kai kurie darbai išnyks, kiti transformuosis, atsiras naujų vaidmenų.


Dar vienas įdomus momentas – 2020 metais Tūkstantmečio kartos atstovai (Millennials) pirmą kartą istorijoje sudarys bent 50% visos darbo jėgos, taip nustelbdami Baby Boomers ir Generation X kartas.

Tai reiškia, jog samdyti Tūkstantmečio kartos atstovus tampa vis svarbesniu veiksniu daugelio kompanijų sėkmei – ir organizacijos suprantančios kaip pritraukti šios kartos atstovus netolimoje ateityje turės konkurencinį pranašumą.

Comments are closed.