Press "Enter" to skip to content

Setupad bendraįkūrėjas: Planuojame ženkliai prisidėti prie interneto rinkos pokyčių Lietuvoje

Paskutinį kartą atnaujinta: 3 balandžio, 2020

Apie Setupad

Setupad įmonę 2015-aisiais metais įkūrė Toms Panders ir Povilas Goberis, kurie buvo kolegos internetinių tyrimų paslaugas teikiančioje bei reklamos įrankius kuriančioje įmonėje Gemius.

Toms Panders Gemius dirbo internetinės žiniasklaidos segmento vadovu, todėl labai gerai žinojo visus sunkumus ir problemas, su kuriais susidūrė tuo metu internetinės medijos industrijoje dirbantys žmonės, ypač stambūs portalai.

Povilas Goberis buvo techninis konsultantas, aktyviai dirbantis ir pardavimų srityje, todėl taip pat buvo labai gerai iš arti susipažinęs su situacija bei galimybėmis “adtech” srityje. Povilas su savo kolega Toms’u turėjo daug bendrų projektų Baltijos šalyse bei užsienyje ir kartu dirbo bei konsultavo tokius prekės ženklus kaip Mynet.com, TVP, Delfi, Eesti media, Adnet media, Tipro, Diginet, LNK ir kt.

Setupad kompanijos pirmieji klientai buvo didieji Lietuvos ir Latvijos portalai (socialinis tinklas Draugiem.lv, portalai Tvnet.lv, Delfi visose Baltijos šalyse, 15min.lt, Tv3.lt, Diginet ir kt.), kuriems buvo teiktos monetizavimo paslaugos, pirmiausiai – neparduoto bei iš užsienio generuojamo reklamos srauto pardavimai per RTB (angl. Real-time bidding, red. past.) reklamos aukcionus. 

Pasak vieno iš įmonės įkūrėjų, Povilo Goberio, “tai buvo puiki strategija, neparduoto reklamos inventoriaus buvo apstu, nes daug Baltijos šalių gyventojų, dirbdami ar keliaudami užsienyje, aktyviai skaitė naujienas savo šalių portaluose, o pati reklamos rinka augo lėčiau negu portalų bendras lankomumas”.

Setupad bendraįkūrėjai Povilas Goberis (kairėje) ir Tom Panders (dešinėje). Asmeninio albumo nuotr.

Kaip pasakojo Povilas, užsienio srautas svetainėse siekė apie 10-20%, o kai kada ir daugiau, todėl papildomos pajamos susidarydavo nemažos ir tai buvo didelė finansinė paskata ieškoti geresnių, efektyvesnių būdų tokias pajamas auginti.

Per 2015-2019 metus, reklamos rinkoje augant transakcijų kiekiams per automatizuotus, aukcionų pagrindu veikiančius (angl. programmatic) įrankius, Setupad kūrė ir vystė savo sprendimus tiek ir stambiam media verslui, tiek ir mažesniems rinkos žaidėjams.

Skaičiai

Setupad yra viena pirmųjų įmonių Baltijos šalyse ir aplinkiniame regione sukūrusi sprendimą, leidžiantį optimizuoti pirkimus per visas reklamos platformas vienu metu, kuomet reklamos parodymo teisę įgyja ta platforma, kuri pasiūlo didžiausią kainą. Pirmoji šio techninio sprendimo versija (angl. header bidding, red. past.) išleista 2017 m. kovo mėnesį ir ji iš karto leido padidinti pajamas nuo 30% iki 50%. Vėlesni šios technologijos tobulinimai ir vystymas bei naujų partnerių pajungimas į aukcioną leido pajamas padidinti dar nuo 80% iki 100% ir daugiau.

Šiuo metu Setupad dirba su daugiau kaip 400 klientų ir dar daugiau jų svetainių. Monetizuoja virš 3 mlrd. parodymų per mėnesį. Pagrindiniai partneriai yra Google, Adform, Rubicon, Index Exchange, Pubmatic, Amazon, Criteo, RTB House ir kitos reklamos platformos.

Apyvarta 2019 pasiekė apie 4.5 mln eur, o 2020 įmonė planuoja augimą iki 7-8 mln. eur. Kompanija dirba pelningai, investuoja į plėtrą užsienyje. Dėl klientų iš įvairių užsienio valstybių, didesnė pajamų dalis generuojama jau nebe Baltijos šalyse. 2019 m. įmonė startavo Ispanijoje.

Pokalbis su kompanijos bendraįkūrėju Povilu Goberiu

Prieš pradedant Setupad veiklą stebėjau pastaruosius du metus. Kompanija pasirodė moderni, novatoriška, tačiau nesivaikanti pompastikos ar perdėto noro būti matomais. Kaip sakoma, paslaptingumas traukia, tad nieko nelaukęs ėmiau ir susisiekiau su įmonės bendraįkūrėju Lietuvoje – Povilu Goberiu. Kaip ir iš kiekvieno interviu kuri atliekame – tikiuosi, kad tu, mielas skaitytojau, mūsų pokalbyje atrasi sau tinkamos ir naudingos informacijos. Gero skaitymo!


Turbūt smarkiai nesumeluosiu teigdamas, kad bent 80% smulkių Lietuvos tinklaraštininkų arba internetinių turinio projektų vystytojų monetizuoja svetaines su Google AdSense platformos įrankiais. Kaip manai, ar Setupad gali ir mažesniems klientams pasiūlyti pelningesnes ir efektyvesnes svetainės monetizavimo paslaugas? Kuo Setupad skiriasi nuo Google Adsense? 

„Vienareikšmiškai taip. Sėkmingai dirbame su daugybe tinklaraštininkų, mažų ir nišinių projektų. Galiu tvirtai pasakyti, kad netoli 100% klientų, su kuriais turime galimybę dirbti ilgesnį laiką, galiausiai lieka patenkinti bendradarbiavimu ir ženkliai išaugusiomis pajamomis. Čia itin svarbu turėti pakankamai kantrybės, apsibrėžti ilgalaikius tikslus, pakankamai laiko reklamos optimizavimui, įvairių platformų įdiegimui ir testavimui.

Pagrindinis mūsų skirtumas lyginant ne tik su Adsense, bet ir kitais monetizavimo įrankiais matyt ir būtų tas, kad su mumis galima konsultuotis, mes patys aktyviai dalyvaujame projekto vystyme ir visko, kas susiję su monetizavimu, diegime, todėl klientai gauna daug pridėtinių verčių. Dar vienas esminis bet nebūtinai skirtumas tas, kad mes savo monetizavimo platformoje taip pat pajungiame Google reklamą kartu su kitomis, papildomas pajamas atnešančiomis reklamos platformomis. Visos šios platformos aukcionu principu konkuruoja dėl galimybės ištransliuoti reklamą, o laimi ta, kuri pasiūlo geriausią kainą.“

Kokių pajamų už 1 000 reklamos parodymų (CPM) gali tikėtis jūsų klientai Lietuvoje ir užsienyje? Gal galėtum šiais skaičiais pasidalinti su mūsų skaitytojais?

„Lietuvoje paprastai pasiekiame nuo 0.2 – 0.3 eur vidutines pajamas už 1000 reklamos parodymų (1 CPM), bet šioje vietoje nesustojame ir nuolat ieškome būdų kaip pajamingumą pagerinti ir pasiekti dar didesnius rezultatus. Pajamingumas labai priklauso nuo daug specifikų: auditorijos, jos elgsenos, reklamos pozicijų išdėstymo, jų kiekio, bendro reklamos triukšmo, svetainės turinio bei jos pačios tam tikro reitingo, todėl ir CPM Lietuvoje gali svyruoti intervale nuo 0.1 eur iki 1 eur.

Geriausius rezultatus pasiekiame kuomet turime galimybę aktyviai dirbti su klientu, tad įdedant bendras pastangas galima tikėtis ir nuolatinio augimo. Fenomenalų augimą pasiekėme su Worldrecipes.eu – kai pradėjome, pajamos siekė vos kelis šimtus eurų per mėnesį, o 2019 m. gruodį jau viršijome 15.000 eur. Kalba eina tik apie vidutines aukcioninės reklamos pajamas. Tačiau čia svarbu pabrėžti, kad mes nesunkiai galime aukcione reklamą parduoti ir už aukštesnę kainą – 1 eur, 2 eur ar netgi 5 eur, tačiau reklamos pirkimų už didesnę kainą yra gerokai mažiau, tad galutinės pajamos su griežtu kainų valdymų būtų mažesnės.

Užsienyje, ypač Vakarų Europoje bei JAV CPM kainos gerokai didesnės ir gali siekti nuo 1 eur iki 10 eur, o kai kada ir daugiau už CPM.“

Jūs padedate turinio svetainių savininkams gauti daugiau pajamų. O iš ko tada uždirbate jūs?

„Mes dažniausiai taikome taip vadinamą “revenue share” modelį, kas reiškia jog nuo sugeneruotų pajamų sumos pasiimame tam tikrą sutartą komisinį mokestį. Todėl esame lygiai taip pat kaip ir klientas suinteresuoti jo projekto sėkme, augimu, ir, žinoma, pajamų augimu.“

Ar kada nors mėginai skaičiuoti kokią procentinę dalį visų savo pajamų (arba pelno) reinvestuojate į tolesnį įmonės augimą?

„Didžiausia mūsų investicija – mūsų šauni komanda.  2019 metais įmonės darbuotojų skaičius išaugo daugiau kaip du kartus, todėl galima sakyti, kad didesnę savo pajamų dalį investavome. Artimiausiu metu planuojame toliau plėstis, planuojam, kad prie mūsų prisijungs nauji kolegos.“

Kaip internetinių projektų ir interneto reklamos sektorių paveiks koronaviruso protrūkis? Galbūt griežtas karantinas kaip tik paskatins didesnes investicijas į reklamą internete?

„Pirmosiomis karantino savaitėmis stebėjome visos reklamos rinkos, o tiksliau pajamingumo rodiklių (CPM) mažėjimą kokiais 30-40% ir tai vyko beveik visose be išimčių valstybėse. Kita vertus, ženkliai išaugo internetinių naujienų portalų, įskaitant ir vietinę žiniasklaidą, lankomumas, kuris dalinai atsvėrė pajamų absoliutine prasme mažėjimą, tačiau dar labiau paskatino CPM’ų mažėjimą. Taigi, kritimo tikėjomės ir mes savo reklamos tinkle, bet mums pavyko gana gerai atsilaikyti ir kai kuriais aspektais netgi augome.

Tuo pačiu labai aiškiai pamatėme kintančią reklamos pirkėjų sudėtį, atsirado daug naujų žaidėjų, kurie pradėjo aktyviai reklamuoti save prekes ar paslaugas internete. Atsirado daug naujų įdomių projektų, taip pat ir mūsų įmonės paslaugų krepšelyje (reklama.setupad.com), pradėjome bendradarbiauti su Versli Lietuva bei tapome jų iniciatyvos “Internete karantino nėra” dalimi. Kai kurie rinkos žaidėjai nusprendė daugiau investicijų į reklamą skirti Lietuviškoje žiniasklaidoje šiuo laikotarpiu.

Apskritai apstu naujienų apie tai, kaip kai kurie verslai sėkmingai persikelia į internetą, pavyzdžiui ūkininkai, o ir Rimi atidarė e-parduotuvę. Internetinis maisto pristatymas į namus tiesiog „sprogo”. Taigi, neabejoju, kad daliai reklamos biudžetų sumažėjus, galiausiai yra šansų, kad pamatysime ir augimą. Turiu įžvalgą ir apie tai, kad tikriausiai pamatysime spartesnį vyresnės kartos įsijungimą į internetinę bendruomenę, beto ir nemažai vaikų gaus kompiuterius nuotolinio mokymosi tikslais. Manau galime beveik drąsiai vertinti, kad po karantino turėsime keliomis dešimtimis tūkstančių išaugusią interneto auditoriją Lietuvoje.“

Kokias įvardintum tris didžiausias klaidas kurias daro besireklamuojantys internete? Tuo pačiu – kas yra gera reklama internete?

„Manau, kad vis dar daroma nemažai klaidų, o skirtingiems verslams jos gali būti skirtingos. Pagrindinė bei daugiau problema negu klaida, kuri yra labai dažnai pasitaikanti yra ta, jog nemažai reklamos užsakovų nevertina, nenori vertinti arba neteisingai vertina reklamos efektyvumą, poveikį, galiausiai pardavimus, kurie įvyksta dėka internetinės reklamos.

Kita klaida, manau, yra nenoras nuolat bandyti ir testuoti skirtingus reklamos kanalus. Yra verslų, kurie dirba tik su Facebook, nors puikiausiai ir sėkmingai galėtų išnaudoti ir kitokius reklamos būdus, bet tuo pačiu yra verslų, kurie naudoja tik Google paieškos skelbimų reklamą ir neieško kitokių reklamavimosi variantų. Sakyčiau pirmoji ir antroji klaidos yra susiję.

Na ir trečioji klaida logiška, kad turėtų būti reklamos internete nenaudojimas apskritai, galbūt dėl nepasitikėjimo jos efektyvumu, nenoru ieškoti specifinių konkrečiam verslui galinčių tikti sprendimų.

Kalbėdamas apie gerą reklamą, nesiimsiu vertinti reklamos dizaino, estetikos ar jos elementų išdėstymo svarbus. Gera reklama internete yra visų pirma matoma reklama. Tai toks menkas techninis parametras, kurio svarbos daug kas visiškai nevertina, ypač kai reklama talpinama kur nors puslapio apačioje. Tačiau ne mažiau svarbus ir nukreipimas į tikslinę auditoriją bei reklamos talpinimas šalia kontekstiškai susijusio turinio. Tokia reklama yra pati efektyviausia, mažiausiai erzinanti vartotoją, galbūt netgi naudinga.“

Kaip manai, kas internetinių projektų vystyme svarbiau – geras turinys ar didelis marketingo biudžetas?

„Daug kam žinoma frazė “content is the king” lyg ir sufleruoja, kad atsakymas turėtų būti turinys. Tačiau šiais, greitai besikeičiančių vartotojų elgsenos, preferencijų, dėmesio koncentracijos mažėjimo ir kintančių paradigmų laikais geras turinys nebūtinai lemia sėkmę.

Labai svarbi ir sėkminga turinio distribucijos strategija, kurią netgi su ne itin dideliais marketingo biudžetais, o kai kada ir visai nemokamai galima sėkmingai vykdyti platinant savo projekto turinį per Facebook, sąlyginai pigiai reklamuojantis Google paieškoje bei kitais.

Visgi turiu pasakyti, kad žvelgiant per reklamos pajamingumo prizmę, didžiausią vertę ir pajamas atneša lojali, įsitraukianti, organiškai turinį atrandanti auditorija, o ne ta, kuri labai greitai „skrolina” ar „svaipina”.“

Kokia tavo nuomonė apie rinkose itin populiarėjančius asmeninio tobulėjimo seminarus ir kur geriau investuoti 100 eur – nueiti į seminarą ar nusipirkti domeną su hostingu, paruošti produktą/turinį ir pradėti savo verslą? Kuris veiksmas išmokys daugiau?

„Man asmeniškai „asmeninio tobulėjimo seminaras” dažniausiai skamba kaip nelabai vertas dėmesio užsiėmimas, bet tikiu, kad būna ir vertingų mokymų, todėl reiktų mokėti atsirinkti. Pačiam teko vesti įvairius mokymus, bet „asmeninio patobulinimo” tikrai neatlikau savo auditorijai, greičiau mėginau supažindinti su labai bendrais interneto ar svetainių kūrimo principais.

Pats supratau, kad geriausia dirbti individualiai, o ne su mase žmonių, kurių žinių lygis, motyvacija, tikslai ir norai labai skirtingi. Esu tikras, kad daug kas priklauso nuo pačio žmogaus. Motyvuotas ir kantrus žmogus pats ir savarankiškai gali išmokti kur kas daugiau, jeigu 100 eur investuos į savo projektą, viską atliks pats, o pagalbą ir patarimus gaus internete, forumuose ir panašiai.“

Šiuo metu dirbate su daugiau nei 400 klientų visame pasaulyje ir dar daugiau jų svetainių. Ar būna taip, kad klientai kreipiasi ne tik dėl reklamos paslaugų tačiau ir rinkodaros, SEO klausimais? Ar padedate ir šiais klausimais?

„Taip būna, ir nors tokių paslaugų nėra mūsų oficialiai deklaruojamame paslaugų sąraše, tačiau konsultuoti beveik visuomet galime, o jeigu patys neturime pakankamai žinių, tuomet nukreipiame interesantus pas konkrečių sričių profesionalus.“

Norint lyderiauti tenka nenutrūkstamai augti. Ar jūsų platforma planuoja pristatyti rinkai naujų produktų ar sprendimų artimiausiu metu? 

„Žinoma! Turime didelių ambicijų ir planuojame ženkliai prisidėti prie interneto rinkos pokyčių bei juos inicijuoti tiek Lietuvoje, tiek ir kitose šalyse, kuriose aktyviai dirbame. Tam tikrose specifinėse srityse, susijusiose su reklamos technologijomis, manau esame lyderiai regione.“

Ačiū, Povilai, už pokalbį!

Comments are closed.