Press "Enter" to skip to content

„Reklamos Startas“ įkūrėjas: Jei nišoje nėra konkurencijos – reiškia joje nėra rinkos (Finterviu #4)

Paskutinį kartą atnaujinta: lapkričio 26, 2019

Aleksandras Borovskis, įmonės MB „Reklamos startas“ įkūrėjas ir vadovas tikina, jog noras nuolatos tobulėti kuriant nestandartinius gaminius tapo jo šeimos verslu. Pasak Aleksandro, jis reklamos gamyboje yra kūrybininkas, vertina atvirumą ir nevynioja žodžių į vatą, yra reiklus sau.

Pasiteiravome, ką reiškia nuolatinis buvimas idėjų paieškose ir kas padeda paversti užsakovų projektus unikaliais. Tai yra mūsų ketvirtasis verslo interviu, arba kitaip – „Finterviu“.

Kodėl pasirinkai teikti reklamos gamybos paslaugas? Juk konkurencija didžiulė…

„Su metais pradėjau daryti prielaidą, kad žmogaus gyvenime dalykai vykstą atsitiktinumo dėka. Todėl į šį klausimą atsakymas skambėtu taip: Ne aš pasirinkau reklamos gamybą, o ji pasirinko mane.

Ši veikla į mano gyvenimą atėjo labai natūraliai, be jokio diskomforto ar chaoso. Ilgainiui tai išaugo į  šeimos verslą. Deja, konkurencija šiais laikais yra didelė ne tik reklamos sektoriuje, tačiau ir aplamai didžiojoje dalyje rinkos nišų. Jei nišoje nėra konkurencijos- reiškia joje nėra rinkos. Mes už konkurenciją, bet prieš kainų dempingavimą.“




Bėgant metams tavo teikiamos paslaugos nuolatos kito, jų daugėjo. O kaip su klientais, ar ir užsakovai tampa modernesni, kaip kinta jų lūkesčiai?

„Užsakovas dažnai neturi pakankamai žinių apie gamybą ir jos procesus. Todėl, kartais užsakovų lūkesčiai viršija jų biudžetą. Jei taip atsitinka, padedame rasti alternatyvą jo idėjos įgyvendinimui.

Natūralu, kad mums augant kaip specialistams, atsiranda noras dirbti sparčiau, kokybiškiau, ieškoti inovatyvių sprendimų, kuriuos galėtume siūlyti savo užsakovams. Taip, ne visada pavyksta, bet savo žiniomis visada stengiamės būti vienu žingsniu priekyje užsakovo, siūlydami efektyvesnius sprendimus suformuotai užduočiai.“ 

Aleksandras Borovskis, įmonės MB „Reklamos startas“ įkūrėjas ir vadovas.


Su kokiais pagrindiniais iššūkiais susiduri įgyvendindamas klientų vizijas? Kas yra sunkiausia?

„Per šešis metus savarankiško darbo, neįgyvendinamo iššūkio nepasitaikė. Dažniausiai pasitaiko standartiniai „derinukai“: terminai, užsakovo nežinojimas ko tiksliai jis nori ir panašiai.“

Kokią sumą jau esi investavęs į savo reklamos gamybos įrengimus? Galbūt teko pasinaudoti kokia nors verslo skatinimo priemone?

„Niekada nesiskolink, nes tai neapsimoka, bet visada paskolink, nes pinigai darys pinigus. Tokios pozicijos laikausi dirbdamas su pinigais. Miegu ramiai, nes visada žinau, kad nesu niekam skolingas. Visas įmonės turtas yra įsigytas be paskolų pagalbos. Kas liečia investicijų dydį – sunku dabar tiksliai suskaičiuoti, bet manau, kad per pastaruosiu du metus buvo investuota arti 15 000 eurų į dalį įrangos, įrankių ir dirbtuvių įrengimą.“

Kaip manai, kuo tavo teikiamos paslaugos yra pranašesnės už didžiųjų Lietuvos reklamos gamybos bendrovių teikiamas paslaugas?

Turbūt tuom, kad darome labai individualius projektus ir dažnai imamės sudėtingesnių darbų nei kai kurie panašaus našumo reklamos gamintojai. Taip pat gebame paprastus darbus padaryti unikaliais.

Jei reikėtų įvardinti vieną įsisenijusią problemą, kuri negatyviai įtakoja reklamos gamintojus ir jų darbo organizavimą, kokia problema tai būtų? Ar tokia iš viso yra?

„Yra. Tai Biurokratija. Šiuo metu Lietuvoje reikalavimai išorinei reklamai yra itin sudėtingi. Ypač jei nori įgyvendinti kažką labai nestandartinio. Puikiai tai iliustruojantis gyvenimiškas pavyzdys:

Iš vieno gerai žinomo baro Vilniaus senamiestyje („Šnekutis“, red. past) gavau užduotį pagaminti ir sumontuoti angliško stiliaus medines apdailas, kuriose būtų įkomponuotas metalinis logotipas ir raidės. Nuvykus į Savivaldybę buvau informuotas, jog projektas išorinei reklamai būtų patvirtintas tik tuo atveju, jei gautume sutikimą iš kultūros paveldo pastato fasado remonto darbams. Tuo tarpu remonto darbų aprašą ir brėžinį gali paruošti tik architektas, turintis specialią licenziją dirbti Vilniaus senamiestyje.

Architekto paslaugų kaina svyruoja nuo 1500 iki 1700 eurų. Ir, jei to negana, reklamos gamybos leidimas (smulkių pastato remonto darbų vykdymas) išduodamas tik surinkus 51 proc. pastato gyventojų parašų ir gavus jų sutikimą.

Galiausiai, viskas išsitempia laike arba atsiremia į finansus.“

Reklamos iškabos vizualizacija ir planas, apie kurį aukščiau kalbėjo ir parengė pašnekovas.




Paskutiniu metu itin populiarėja 3D spausdintuvai, gal jau planuoji dalį darbų atlikti ir šios technologijos pagalba?

„Mano nuomone, 3D spausdintuvas mūsų sferoje – ganėtinai nišinis dalykas. Mes jo nenaudotume pakankamai dažnai, o praktika rodo, kad ilgą laiką nenaudojamos staklės mėgsta gesti. Esant poreikiui – mieliau rinkčiausi subrangovus.“

Jei dabar gautum 100 000 eurų grynais mainais į savo verslą, ar parduotum? Jei ne – kodėl?

„Taip parduočiau. Bet sferos tikrai neapleisčiau.“

Ką patartum skaitytojams, kurie galbūt yra svarstę pradėti reklamos gamybos verslą? Kokie būtų tavo trys pagrindiniai patarimai?

1. Didžiausią dėmėsį kreipti į darbo kokybę;
2. Turėti aiškų planą bent vieniems metams į priekį;
3. Atsakingai planuotis finansus ir apyvartinių lėšų paskirstymą.

Ačiū už pokalbį!


Kviečiame sekti įmonės naujienas Facebook paskyroje arba oficialioje svetainėje.

MB „Reklamos Startas“ atlikti darbai

Daugiau darbų >>

Comments are closed.